پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صنعت چاپ خراسان رضوی در آستانه شکستن رکورد صادرات

  • کد خبر: ۱۳۲۰۹۹
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
صنعت چاپ خراسان رضوی در آستانه شکستن رکورد صادرات
رئیس اداره امور چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان با بیش از ۴۰۰ واحد چاپی جزو سه استان پیشرو و برتر کشور در حوزه چاپ و بسته‌بندی است و علاوه بر اشتغال بیش از شش هزار نفر در این صنعت، فقط در هفت‌ماهه نخست، ارزش این صادرات به حدود هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان رسیده و امید‌ها برای شکستن رکورد صادرات بسیار تقویت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالحسن ایزدی در تشریح چالش‌ها و فرصت‌های صنعت چاپ استان خراسان رضوی اظهار کرد: صنعت چاپ به‌عنوان یک صنعت پایه و اساسی نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند و با گردش مالی سالانه نزدیک به هزار میلیارد دلار، یک از بزرگ‌ترین و اثرگذارترین صنایع فرهنگی کشور است و اهمیت و جایگاه آن هم بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: حقیقت آن است که صنعت چاپ مکمل صنایع دیگر بوده و می‌تواند در توسعه صادرات، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش‌افزوده برای تولیدات داخلی نقش بسزایی داشته باشد. از سوی دیگر، توسعه صادرات فرآورده‌های چاپی هم یکی از راهبرد‌هایی است که در برنامه‌های اقتصادی کشور حائز اهمیت بوده و نقش مهمی در ارزآوری دارد. تقویت بسترسازی برای تولیدات صنعت چاپ در راستای صادرات هم یک ضرورت است و باید اقداماتی انجام شود که صنعت چاپ به یک صنعت سودآور و اشتغال‌زا برای کشور تبدیل شده، زمینه برای صادرات هرچه بیشتر محصولات چاپی فراهم گردد و کیفیت در صنعت چاپ نیز ارتقا یابد.

افزایش صادرات در چشم انداز رونق شهرک چاپ و نشر

ایزدی تصریح کرد: توسعه روابط با شرق و همکاری‌های منطقه‌ای در نوع خود می‌تواند مزایای بی‌شماری برای کشورمان و به‌خصوص استان خراسان رضوی داشته باشد. توجه به هم‌جواری استان با کشور‌های عضو سازمان شانگ‌های از جمله تاجیکستان، قزاقستان و ازبکستان، می‌تواند به صادرات بیشتر فرآورده‌های چاپی کمک بسیار شایانی کند و در شرایطی که امروزه میزان صادرات فرآورده‌های چاپی اعم از سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب، چاک آبمیوه، جعبه مقوایی، کارتن خالی، در‌های پلاستیکی، قوطی‌های فلزی و کیسه به کشور افغانستان، عراق و ترکمنستان در هفت‌ماهه نخست سال جاری به بیش از ۳۱ هزار تن می‌رسد بازهم امکان رشد و رونق بیش‌ازپیش مراودات تجاری وجود دارد.
وی تاکید کرد: صنعت چاپ به دلیل وارداتی بودن تجهیزات و ماشین‌آلات، صنعتی گران است که بار مالی زیادی برای فعالان این حوزه ایجاد می‌کند. هزینه‌های سنگین تأمین قطعات و تجهیزات، نبود و کمبود مواد اولیه، کاهش شدید سفارشات و محصولات چاپی به دلیل تحریم‌ها و کاهش بودجه‌های حمایتی از جمله مشکلاتی است که در این سه سال اخیر، گریبان این صنعت را گرفته است، اما چشم‌انداز آینده درخشان‌تر از ناامیدی به خاطر مشکلات موجود است.
رئیس اداره امور چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت شهرک چاپ و نشر استان گفت: در شرایطی که تاکنون در کشور شهرکی به‌صورت مجزا و مختص برای چاپ و نشر احداث نشده، شهرک چاپ و نشر خراسان رضوی اولین شهرک اختصاصی صنعت چاپ و نشر است و در حال حاضر، تعداد ۱۲۰ واحد چاپی که قبلاً در داخل شهر و در مکان‌های کوچک فعالیت داشته و مشکلات زیادی اعم از نداشتن فضا برای نگهداری مواد اولیه، نبود دفتر کار مناسب جهت سفارشات چاپی و ... را داشته‌اند، با ایجاد این شهرک بسیاری از مشکلاتشان رفع شده است.
بر پایه این خبر، بیست و دومین آئین بزرگداشت روز ملی چاپ و تجلیل از فعالان پیشکسوتان چاپ استان خراسان رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی و اهالی صنعت چاپ این استان، دوازدهم آبان ماه امسال در محل هتل پردیسان مشهد برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->